UX+strategi = unik varumärkesidentitet

Tilltalande design är härligt! Men UX då? En webbdesign ska inte bara vara attraktiv, den måste också vara funktionell. En bra UX-design gör användarna engagerade i sitt besök, vilket i sin tur gör dem mer benägna att bli kunder.

"Som designer på Bombayworks behöver du vara nyfiken, våga ställa frågor och förstå slutanvändaren. Vi börjar med att förenkla all tillgänglig information för att skapa enklast möjliga lösning. Sedan ifrågasätter vi den. Vi testar alltid vår design på riktiga användare och uppmuntras av feedback från dem och våra kunder."

Fredrik Tillgren, Head of Design
Fredrik Tillgren

Varumärkesidentitet

Många företag har en grafisk profil, men ganska många har ingen grafisk profil anpassad för webben. Det är där vi tar vid. Vi vrider på det som finns, skapar nytt och ser till att läsbarhet och synlighet optimeras till era kunders digitala användarresa - vi digitaliserar ert varumärke.

UX-design & UX-copy

En strategisk UX-design ger användarna upplevelser som håller dem engagerade under hela deras besök – vilket ökar chansen för en lyckad konvertering. 

En lyckad konvertering handlar om designen, men det handlar också om orden. En UX-design är inte komplett utan orden från en UX-skribent. En väl genomtänkt kundresa gör besökaren mer benägen att utforska produkter, klicka genom sidor och bli en kund. Det är avgörande för alla varumärken med en online-närvaro. 

Digital & interaktiv design

Långt innan det började ställas krav på tillgänglighet såg vi det som en självklarhet att arbeta med tillgänglig design (WCAG). Det har gett oss mycket erfarenhet som är värdefull inte bara för användarna – vi kan snabbt skapa en design åt våra kunder som garanterat uppfyller dagens krav. Redan 2018 byggde vi en varumärkesplattform till Orkla med över 150 WCAG-anpassade sajter. 

På Bombayworks arbetar vi inte strikt från disciplin till disciplin till färdig produkt. Redan i upptäcktsfasen av ett projekt är designteamet involverat. På så sätt kan vi tidigt ta del av insiktsteamets data och slutsatser. Tack vare det kan vi optimera användarupplevelsen.

placeholder
placeholder

Strategisk design viktig för affärsnyttan

Strategisk design handlar om att se bortom det uppenbara och skapa långsiktiga lösningar som gör skillnad. På Bombayworks är det strategiska tänket en självklar del av allt vi producerar. Genom att kombinera insikter med kreativitet kan vi snabbt utveckla designstrategier som inte bara möter dagens krav, utan även förbereder våra kunder för morgondagens utmaningar.

Motion & visual media

Vi hjälper ofta till med contentproduktion, oavsett om det handlar om bilder, animeringar eller illustrationer. I en workshop med er kan vårt designteam identifiera områden av en befintlig profil som kan gynnas av en omdaning. Ett exempel är vår kund BoKlok, där vi under det initiala projektet identifierade behovet och sedan tog fram ett helt nytt grafiskt manér tillsammans med nya illustrationer.  

Bred kompetens

Även om vi främst är ett designteam fokuserat på användargränssnitt och användarupplevelse, är vi inte bara digitala. Våra designers har bred kompetens – vi kan hjälpa dig med allt från rörlig grafik och videoredigering till trycksaker, visuell identitet och förpackningsdesign.

Det här gör vi

Brand Identity
Visual Identity
Design Systems
Content design
Customer Journey Mapping
User Research
Prototyping
Concept Development
Digital Campaigns

Application design
Web Design
E-commerce Design
Accessibility design
Packaging design
Motion Graphics
Video editing
Graphic Design
Print design

Som digital byrå kan vi hjälpa er att nå era mål

Med enskilda expertkonsulter eller ett kompetent team kan vi hjälpa er att nå fantastiska resultat. Vi erbjuder innovativa lösningar för stora som små projekt.

Så här arbetar vi tillsammans med våra kunder

Som digital byrå har vi lång erfarenhet av att sätta strategier, skapa, optimera och följa upp digitala lösningar. Vill du veta hur en digital investering och våra fullservicetjänster kan löna sig för just er?

Office
Anna

Undrar du något?

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Hör av dig!