Centraliserad supportlösning och brett samarbete

Electrolux är ett ledande globalt vitvaruföretag med verksamhet i flera marknader, språk och system. Under många år har vi samarbetat brett med Electrolux på alla marknader i Europa – från kampanjer och marketing automation till analys, test, UX, SEO, strategi, lokalisering och support.

Electrolux case

Electrolux

Se sidan live

Tjänster

SEO
Insikt & Analys
Design & UX
Full Stack Utveckling
Test/QA
Content
Översättning & Roll-out
Produktägande & Projektledning

Lösning

Optimizely CMS

En central del i partnerskapet har varit att bygga en centraliserad supportlösning som knyter samman huvudkontor och lokala marknader och säkerställer att varje team får den hjälp de behöver. Vårt uppdrag driver även försäljningen för Electrolux-koncernen framåt – både online och offline – genom bästa möjliga UX-upplevelse och kampanjaktivering.

Den digitala huben – support i hela Europa

Kärnan i vår supportleverans är The Digital Hub – en one-stop-shop för Electrolux digitala chefer över hela Europa. Hubben underlättar kommunikationen mellan centrala och lokala team och erbjuder:

  • Ärendehantering för supportförfrågningar.

  • Tillgång till insikter, analys och rapportering.

  • En kunskapsbank med riktlinjer för CMS:et, guider inför lanseringar och artiklar.

  • Uppdateringar i realtid för buggar, nyutveckling och kampanjer.

Den digitala huben har lagt grunden för en centraliserad och tillförlitlig supportlösning, minskat flaskhalsar och möjliggjort smidigare lanseringar på alla Electrolux marknader.

Kampanjer kommer till liv

Utöver att vara Electrolux partner när det kommer till support, jobbar vi även med att öka deras digital närvaro. Att aktivera kampanjer handlar om mer än bild och copy. Tillsammans med Electrolux skapar vi kampanjer som fångar konsumentens uppmärksamhet och erbjuder innehåll som guidar dem genom hela köpresan, från medvetenhet till köp av produkt.

Electrolux

Marketing automation leder till förenklat ägande

Vi har arbetat nära Electrolux för att etablera och genomföra kampanjer via marketing automation och för att förbättra konsumenternas upplevelse efter köpet. Bland annat skickar vi automatiserad e-post där du som konsument får tips och råd för att få bästa möjliga start med sin nyinköpta produkt.

Samarbete för digitalisering av vitvaror

Bombayworks är Electrolux Groups främsta digitala partner i Europa, ett samarbete som har vuxit till ett äkta partnerskap. Vårt långsiktiga partnerskap bygger på nära samarbete med både globala och lokala team. Genom att kombinera kreativitet, strukturerade processer och tillförlitlig support fortsätter vi att hjälpa Electrolux att stärka sin digitala närvaro och skapa värde i varje steg av kundresan.

Jenny Mossinger

Undrar du något?

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Kontakta Jenny Mossinger, Head of Sales!