En användarresa utan anmärkning

En åldersstigen betalfunktion, ett behov av en uppmjukad tonalitet och inte minst en bokningsfunktion med många avbrutna sessioner ledde Sveriges största bilbesiktningsföretag Besikta till Bombayworks.

Tjänster

Analys & optimering

Design & UX

Fullstack-utveckling

Projektledning

Lösning

Optimizely CMS

Ett optimerat flöde

Varför slutfördes inte bokningssessionerna? Svaret är sällan givet - men analys ger svar. Bombayworks arbete började med en användaranalys i vilken vi kunde se var och varför användarna inte slutförde sina sessioner. Med svaren kunde vi optimera flödet, skapa förutsättningar för fler genomförda sessioner och sälja fler tilläggsprodukter med hjälp av en ux-genomtänkt design. För en smidigare betalning för kunden implementerade vi Klarnas betalningslösning.

Ofta finns flera leverantörer med i scopet. Denna gång samarbetade vi med tredje part som utvecklade kundens CRM samt det API som står för logiken i bokningsflödet.

https://a.storyblok.com/f/223101/4560x2564/f177afeede/besikta_flow.jpg

Ökade konvertering

Projektet har lett till en ökad konvertering i bokningsflödet. Vårt samarbete med Besikta har fortsatt och vi har bland annat skapat en e-handelslösning för försäljning av miljödekaler. För att se till att vår lösning fortsätter leverera önskat resultat arbetar vi kontinuerligt med webbanalys.

Veronica von Feilitzen

Kontakta Veronica

Vill du veta mer om hur vi arbetar? Kontakta Veronica von Feilitzen, CEO, för att ta reda på hur vi kan hjälpa er på er digitala resa.

Boka möte med Veronica
Anna Frössén

Kontakta Anna

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Kontakta Anna Frössén, Head of sales.

Boka möte med Anna