En användarresa utan anmärkning
En åldersstigen betalfunktion, ett behov av en uppmjukad tonalitet och inte minst en bokningsfunktion med många avbrutna sessioner ledde Sveriges största bilbesiktningsföretag Besikta till Bombayworks.
Besikta
Se sajten liveTjänster
Analys & optimering
Design & UX
Fullstack-utveckling
Projektledning
Lösning
Optimizely CMS
Ett optimerat flöde
Varför slutfördes inte bokningssessionerna? Svaret är sällan givet - men analys ger svar. Bombayworks arbete började med en användaranalys i vilken vi kunde se var och varför användarna inte slutförde sina sessioner. Med svaren kunde vi optimera flödet, skapa förutsättningar för fler genomförda sessioner och sälja fler tilläggsprodukter med hjälp av en ux-genomtänkt design. För en smidigare betalning för kunden implementerade vi Klarnas betalningslösning.
Ofta finns flera leverantörer med i scopet. Denna gång samarbetade vi med tredje part som utvecklade kundens CRM samt det API som står för logiken i bokningsflödet.
Ökade konvertering
Projektet har lett till en ökad konvertering i bokningsflödet. Vårt samarbete med Besikta har fortsatt och vi har bland annat skapat en e-handelslösning för försäljning av miljödekaler. För att se till att vår lösning fortsätter leverera önskat resultat arbetar vi kontinuerligt med webbanalys.