En digitalt drivande däckaffär

En däckaffär är ett köp där kunden behöver mycket stöd från säljaren. För återförsäljaren är det en viktig affär, men också tidskrävande.

Däckspecialen case

Däckspecialen

Tjänster

Projektledning
Digital strategi
SEO
UX/Design
Analys
Content Management
Utveckling
Test/QA

Lösning

WordPress Multisite

För Däckspecialen skapade vi därför en digital tjänst för köp av däck, fälg och och övriga däcktjänster. Allteftersom har tjänsten optimerats för att motsvara kundernas förväntningar och beteenden.

Däckspecialen detailed view

Förbättrad tjänst genom SEO- och UX-strategi

Tjänsten har kontinuerligt utvärderats för att matcha marknad och konkurrens. Under 2023 gjordes en uppdatering av tjänsten som tog sin början i en SEO-strategi. Den utgick från en nuläges- och konkurrentanalys, varpå relevanta nyckelord kunde tas fram. Med nya insikter togs nya flöden fram för att optimera kundresan samt förbättra sökresultaten bland sökmotorer. Utifrån nyckelords-analysen kunde nytt innehåll skapas. Sedan kunde designen uppdateras och implementeras med nya funktioner för att skapa en vassare UX-resa. En mätplan med KPI:er togs fram tillsammans med kunden för att möjliggöra uppföljning framåt.

En lönsammare och smidigare affär

Tack vare dackspecialen.com har vår kund kunnat avlasta sin personal vid högsäsong samt minskat risken att tappa kunder då trycket är som högst. Affären har samtidigt blivit lönsammare. Med 2023 års optimering ökade den organiska synligheten med 177%, kundresan förbättrades, tjänsterna blev fler och information kring ny EU-lagstiftning om däck implementerades.

Anna

Undrar du något?

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Hör av dig!