Multiplattform med lokalt i fokus

Vi har arbetat tillsammans med Toyota Sverige och Toyota återförsäljarförening sedan 2012. Biltillverkaren utnyttjar vår kompetens för samordning av kampanjer och för att stärka återförsäljarnas digitala närvaro – inte bara för nybilsmarknaden utan även för begagnade bilar, verkstäder, tillbehör och den årligt återkommande däckservicen.

Tjänster

Analys & optimering

Design & UX

Fullstack-utveckling

Kvalitetssäkring

Content, lokalisering & roll-out

Projektledning

Lösning

WordPress Multisite

Samarbete med generalagenter och återförsäljare

Under vår tid som Toyotas digitala partner har vi levererat och skött både löpande projekt och engångsinsatser för både generalagenten och lokala återförsäljare. Vi har bland annat skapat en komplett WordPress-plattform med centralt hanterade, men lokalt anpassningsbara, webbplatser liksom annonsmaterial och kampanjsajter. Vi jobbar också med kontinuerlig support och analys. Inputen vi får om besökarnas beteende från vårt analysarbete gör att vi kan optimera de lokala återförsäljarnas webbplatser.

En lönsam däcklösning

Däckaffären är viktig för Toyotas återförsäljare, men att köpa däck är ett köp där kunden behöver mycket stöd från säljaren. För Toyota Center Göteborg skapade vi därför en tjänst för inköp och service av däck och fälgar - dackspecialen.com. Två plattformar med delad kodbas togs fram. En är helt kopplad till Toyota Göteborgs sajt och består av en bokningsmotor som följer Toyotas grafiska profil. Den andra är en storskalig lösning där toppdomänen och profilen står för sig själva, den har också utökat innehåll med flera tilläggstjänster. Denna lösning är till för alla bilägare, inte bara de som har en Toyota. Med lösningen har Toyota Göteborg fått bättre bemanning, enklare hantering och däckaffären har blivit betydligt mer lönsam.

The hybrid relay

För att tillgodose behovet av information innan beslut om ett bilköp skapade vi The hybrid relay. Konceptet var en kombinerad tävlings- och informationskampanj, där tilltänkta köpare får en realistisk representation av Toyotas hybridmodeller av verkliga testförare.

Bombayworks och Toyota har ett välutvecklat partnerskap baserat på ömsesidigt förtroende och tillit till varandras kompetenser. I vårt samarbete kompletteras Toyotas kompetens inom bilbranschen med Bombays digitala kompetens, som utvecklar digitala lösningar med målet att stödja Toyotas återförsäljare i deras verksamhet."

Dag Lotsander, CEO Toyota Dealer Association

Mats Johansson

Hör av dig!

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu?

Kontakta oss