Multiplattform med lokalt fokus och support
Vi har arbetat tillsammans med Toyota Sverige och Toyota återförsäljarförening sedan 2012. Vår roll har varit att samordna kampanjer och stärka återförsäljarnas digitala närvaro – inte bara för nybilsmarknaden utan även för begagnade bilar, verkstäder, tillbehör och den årligt återkommande däckservicen.
Toyota
Tjänster
Insikt & Analys
Design & UX
Full Stack Utveckling
Test/QA
Content, Översättning & Roll-out
Produktägande & Projektledning
Lösning
WordPress Multisite
Samarbete med generalagent och återförsäljare
Som Toyotas digitala partner har vi levererat och hanterat både löpande projekt och enskilda initiativ för generalagenten och lokala återförsäljare. Vi har bland annat leveretat en WordPress multisite-plattform där Toyotas återförsäljare kan ha en centralt hanterad, men lokalt anpassad webbplats. Plattformen möjliggör även strukturerade utrullningar av nya lokala webbplatser, kampanjsajter och material. Vi jobbar även med kontinuerlig analys, uppföljning och förbättring av plattformen.
En tydlig och enkel supportstruktur
För att säkerställa smidiga processer erbjuder vi också en centraliserad supportmodell. Den gör det möjligt för Toyotas återförsäljare och generalagent att få hjälp genom tydliga ärendeflöden, snabb hantering och löpande optimering – så att inget faller mellan stolarna och alla parter får rätt stöd i rätt tid.

Andra framgångsrika initiativ
Toyota Göteborg – Däckspecialen
Däckaffären är viktig för Toyotas återförsäljare och en kund som ska köpa nya däck behöver mycket stöd. För Toyota Center Göteborg skapade vi därför en tjänst för inköp och service av däck och fälgar - dackspecialen.com. Två plattformar med delad kodbas togs fram. En är helt kopplad till Toyota Göteborgs sajt och består av en bokningsmotor som följer Toyotas grafiska profil. Den andra är en storskalig lösning där toppdomänen och profilen står för sig själva, den har också utökat innehåll med flera tilläggstjänster. Denna lösning är till för alla bilägare, inte bara de som har en Toyota. Med lösningen har Toyota Göteborg fått bättre bemanning, enklare hantering och däckaffären har blivit betydligt mer lönsam.
Läs mer om Däckspecialen
The Hybrid Relay
En kampanj som kombinerade tävling och information, där riktiga testförare delade sina erfarenheter av Toyotas hybridmodeller. Vårt jobb bestod av att ta fram en digital kampanjsida, göra en smidig utrullning av lokalt anpassade landningssidor för alla återförsäljare och följa upp. En lyckad kampanj som gav potentiella kunder både inspiration och förtroende.
Resultat
Tillsammans med Toyota har vi skapat ett digitalt ekosystem med en plattform som är:
Skalbar och kan effektivt anpassas för flera återförsäljare.
Strukturerad för snabbare lanseringar och enhetlig varumärkesprofil.
Stöttad av vår centraliserade supportmodell med våra kunniga Testare och Content Managers.
Flexibel nog för lokala behov, men med en stabil, gemensam kodbas.
Bombayworks och Toyota har ett välutvecklat partnerskap baserat på ömsesidigt förtroende och tillit till varandras kompetenser. I vårt samarbete kompletteras Toyotas kompetens inom bilbranschen med Bombays digitala kompetens, som utvecklar digitala lösningar med målet att stödja Toyotas återförsäljare i deras verksamhet.

Undrar du något?
Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Kontakta Jenny Mossinger, Head of Sales!




