En webbplats för dagens och morgondagens behov
Kosmetikaföretaget Isadora upplevde kraftiga begränsningar med sin tidigare sajt. För att stärka Isadoras digitala positionering och göra det lättare att interagera med sina kunder valde Isadora att arbeta med Bombayworks. Uppdraget blev att skapa en modern sajt som skulle göra det enkelt att kommunicera med företagets användare och att följa deras konsumentresa.
Större flexibilitet
En större flexibilitet i att jobba med innehållet och en möjlighet att skapa snabba kampanjer var det mest brådskande inför nylanseringen av sajten. Den skulle också säkra Isadoras framtidsambitioner med bland annat en webbshop och möjligheten att enkelt kunna skala upp till drygt 30 marknader.
Samtidigt som behovet av en ny kommunikationsplattform var stort arbetades en ny grafisk profil fram. Isadora som tidigare förknippats med mörka färger gick nu mot en ljus och fräsch profil, med en breddad målgrupp i sikte.
Plattformen Optimizely valdes för skalbarheten – att den har utmärkt stöd för multispråk och webbshop, men också för att vi på ett effektivt sätt kunde koppla Isadoras bildbanksleverantör till Optimizely.
Nya verktyg under pandemin
Nya isadora.com lanserades i december 2019. Denna första versionen av sajten har sedan dess utvecklas under flera steg. När pandemin slog tills strax efter lanseringen visade sig plötsligt ett ökat intresse för att prova produkter hemma. Med hjälp av AR-teknik (augmented reality eller förstärkt verklighet på svenska) byggde vi verktyget Beauty Tool i vilket användaren kunde prova Isadoras produkter digitalt, en lösning som byggdes in på den nya sajten.
“Det faktum att vi valde Bombayworks som leverantör berodde på tre skäl: bred erfarenhet, kostnadseffektivitet och närhet. Vi önskade en lokal leverantör med nära samarbete."
Daria Ignatova, Isadora