En skalbar plattform för dagens och morgondagens behov
Kosmetikaföretaget IsaDora upplevde stora begränsningar med sin tidigare sajt. För att stärka IsaDoras digitala positionering och göra det lättare att interagera med sina kunder valde IsaDora att arbeta med Bombayworks.
Uppdraget blev att skapa en modern, skalbar plattform i Optimizely CMS. En digital flerspråkig lösning som skulle göra det enkelt att kommunicera med företagets kunder, att följa deras kundresa och förbereda varumärket för framtida satsningar inom e-handel och expansion till upp till 30 marknader.
IsaDora
Tjänster
Insikt & Analys
Design & UX
Full Stack Utveckling
Test/QA
Content, Översättning & Roll-out
Produktägande & Projektledning
Lösning
Optimizely CMS
Större flexibilitet
En central del i projektet var flexibilitet i innehållshanteringen. IsaDora behövde större frihet att själva styra sitt innehåll och snabbt kunna lansera kampanjer. Samtidigt utvecklade vi en ny visuell identitet och grafisk profil. IsaDora som tidigare förknippats med mörka färger gick nu mot en ljus och fräsch profil, med en breddad målgrupp i sikte.
Plattformen Optimizely valdes för skalbarheten – att den har utmärkt stöd för multispråk och webbshop, men också för att det var möjligt med en effektiv integration mot IsaDoras bildbank.
Nya verktyg under pandemin
Nya isadora.com lanserades i december 2019. Denna första versionen av sajten utvecklades sen i flera steg. När pandemin slog till strax efter lanseringen visade sig plötsligt ett ökat intresse för att prova produkter hemma. Med hjälp av AR-teknik (augmented reality eller förstärkt verklighet på svenska) byggde vi verktyget Beauty Tool i vilket användaren kunde prova IsaDoras produkter digitalt, en lösning som var fullt integrerad i plattformen.
Stärkt digital närvaro
Den nya plattformen stärkte IsaDoras digitala positionering, gav teamet större flexibilitet i innehållshanteringen och lade grunden för internationell skalbarhet. Med Beauty Tool kunde IsaDora dessutom snabbt möta förändrade konsumentbeteenden och skapa nya värden för sina kunder.


Det faktum att vi valde Bombayworks som leverantör berodde på tre skäl: bred erfarenhet, kostnadseffektivitet och närhet. Vi önskade en lokal leverantör med nära samarbete.

Undrar du något?
Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Kontakta Jenny Mossinger, Head of Sales!