Varumärkesutveckling och digital strategi för svensk ölbryggning
Föreningen Sveriges Oberoende Småbryggerier (FSOS) representerar en kraftfull röst inom den svenska mikrobryggeribranschen. Med över 80 medlemsbryggerier arbetar de för att förbättra ölkulturen från Luleå till Smygehuk. Vi har hjälpt dem på deras resa genom att lansera en användarcentrerad digital plattform, skapa en dynamisk kommunikationsstrategi och finslipa deras varumärkesidentitet.
Sveriges Oberoende
Bryggerier
Tjänster
Varumärkesstrategi
Design guidelines
En skräddarsydd varumärkesstrategi
Tillsammans med Oberoende Svenska Småbryggerier skapade vi en varumärkes- och kommunikationsplattform skräddarsydd för FSOS. En plattform avsedd att inte bara tjäna föreningens nuvarande behov utan också fungera som en vägledande fyr för dess framtida initiativ. Central i dess utformning är avsikten att vara både pedagogisk och tydlig. Detta säkerställer att FSOS mål kommuniceras effektivt till en bredare publik, vilket stärker dess räckvidd och påverkan inom ölindustrin. FSOS fick en enhetlig röst och identitet.
Ny webbplats blir huvudnav för FSOS aktiviteter
En modern och användarvänlig webbplats utvecklades. Webbplatsen fungerar som huvudnavet för alla FSOS aktiviteter, nyheter och uppdateringar. En responsiv design säkerställer tillgänglighet på olika enheter.
En blandning av digital och traditionell marknadsföring
En kommunikationsstrategi jobbades fram med fokus på att engagera föreningens medlemmar och allmänheten. Den använder en blandning av digitala marknadsföringstekniker och traditionella metoder för att maximera räckvidd och engagemang.
Svensk ölkultur höjs genom enhetlig kommunikation
Samarbetet mellan FSOS och Bombayworks resulterade i en strömlinjeformad varumärkesidentitet och en robust kommunikationsplattform. Det förbättrade föreningens synlighet och engagemang, vilket säkerställer deras uppdrag att främja och stärka den svenska ölkulturen. FSOS kan nu nå och påverka en bredare publik.