Ett interaktivt samarbete

Hösten 2020 påbörjade Bombayworks ett ambitiöst projekt tillsammans med Paradox Interactive. Uppdraget var tydligt: att konceptualisera och skapa ett toppmodernt nav som sömlöst integrerar tjänster, funktioner och kommunikation från paradoxinteractive.com, paradoxplaza.com och andra varumärkeswebbplatser kopplade till Paradox Interactive.

https://a.storyblok.com/f/223101/4560x2564/67c4fe41ef/paradox-interactive_welcome.jpg

Design & utveckling för Paradox Interactive

Bombayworks uppdrag kretsade kring att tillhandahålla Paradox Interactive med dedikerade designresurser. Paradox Interactives produktägare gav vår designer uppgifter och prioriteringar. Vår designer spelade efter avslutat designarbete sedan en stödjande roll för Paradox Interactives utvecklarteam under utvecklingsfasen av systemet. Balansen mellan design- och utvecklingsstöd orkestrerades utifrån produktägarens direktiv, samtidigt som man säkerställde efterlevnad av en fördefinierad budget.

Paradox Interactive

Se sajten live

Tjänster

Digital identitetsanpassning

Design & UX

Motion design

UX-design

Utveckling

E-com

Integrationer

Analys & optimering

Digital omprofilering och harmonisering

Med en snabbt växande spelportfölj brottades Paradox Interactive med utmaningen att erbjuda individualiserad profilering för varje spel, samtidigt som man bevarade Paradox Interactives kärnidentitet. Vår lösning? En omfattande digital omprofilering, kombinerad med en förnyad informationsstruktur och navigering. Denna insats, som pågick i över sex månader, ledde till den framgångsrika lanseringen av företagets webbplats, med andra komponenter under behandling.

https://a.storyblok.com/f/223101/4560x2564/bd2476ce38/paradox-interactive_design_board.jpg

Enhetlig varumärkesprofilering

Kärnan i detta projekt var att konstruera ett skalbart ramverk, kapabelt att leverera distinkta varumärkesupplevelser under en gemensam plattform. Varje spelvarumärke har sin unika charm, men de bor alla kollektivt inom Paradox Interactive-riket, sammansmälta till en sammanhängande upplevelse. Under arbetet använde sig Bombayworks av sina erfarenheter från arbete med stora varumärken som Orkla och Electrolux.

https://a.storyblok.com/f/223101/4560x2204/3d68cea7c4/paradox-interactive_cart.jpg
Veronica von Feilitzen

Kontakta Veronica

Vill du veta mer om hur vi arbetar? Kontakta Veronica von Feilitzen, CEO, för att ta reda på hur vi kan hjälpa er på er digitala resa.

Boka möte med Veronica
Anna Frössén

Kontakta Anna

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Kontakta Anna Frössén, Head of sales.

Boka möte med Anna