Som digital byrå hjälper vi er att ta täten

Vi är en erfaren digital byrå med kontor i Stockholm, Malmö och Mumbai som kan hjälpa er på resan mot ökad tillväxt. Ta kontakt med oss för ett samtal om hur en digital investering och våra fullservicetjänster kan löna sig för er!

Bombayworks office

Varför samarbeta med en digital byrå?

Varför väljer era kunder just er verksamhet till slut? Mycket handlar om användarupplevelsen innan de slutligen bestämt sig. Din webbplats är därför en av de viktigaste digitala tillgångarna ditt företag har. Som digital byrå har vi lång erfarenhet av att sätta strategier, skapa, optimera och följa upp digitala lösningar. I ett nära samarbete med oss som digital byrå kan vi lyfta fram det viktigaste i er affär, paketera det, följa upp effekterna och optimera längs vägen.

Samlad expertis

Vi är en fullservicebyrå - med vår samlade expertis kan vi snabbt få en affär att röra på sig.

Effektiva processer

Vi har utarbetade processer som fungerar snabbt och effektivt i digitalt arbete.

Kostnadseffektivt

Med samlade kompetenser jobbar vi effektivt och till färre timmar än om arbetet sprids ut.

Flexibelt samarbete

Ni väljer vilka resurser som behövs och om vi ska jobba från vårt eller ert kontor.

Vi vinner tillsammans med våra kunder

Bombayworks är stolta över att ha vunnit både guld och silver som Årets Byrå inom Digital Transformation 2023 och 2024! Med toppbetyg är vi inspirerade att fortsätta leverera utmärkta resultat.

Winning togeheter with our clients

Högst betyg i

affärsnytta

Resultat 2024 Källa: Regi
8.72

Högst betyg i
förståelse för varumärket

Resultat 2024 Källa: Regi
8.50

Som digital byrå kan vi hjälpa er att nå era mål

Med enskilda expertkonsulter eller ett kompetent team kan vi hjälpa er att nå fantastiska resultat. Vi erbjuder innovativa lösningar för stora som små projekt.

Vill du veta mer om hur vi arbetar?

Vill du veta mer om Bombayworks och hur vi samarbetar med våra kunder? Boka ett möte med någon av oss om du vill diskutera dina digitala utmaningar.

Anna Frössén, Head of sales

Anna Frössén, Head of sales

Vill du diskutera hur vi kan hjälpa er med era digitala utmaningar, inleda ett samarbete eller diskutera framtida digitalt arbete? Kontakta Anna Frössén, Head of sales.

Veronica von Feilitzen, CEO

Veronica von Feilitzen, CEO

Vill du veta mer om hur vi har hjälpt våra kunder att nå tillväxt? Kontakta Veronica von Feilitzen, CEO, och ta reda på hur vi kan hjälpa er nå era mål.

Så här hjälper vi som digital byrå dig

Vår standardprocess består av fem steg: Prestudy, Discovery, Design, Develop, Deploy.

Prestudy

I den första fasen definierar vi nuläget och önskat läge. Vi granskar befintlig användarstatistik, tekniska förutsättningar, genomför intervjuer och/eller skickar ut undersökningar. Att involvera era anställda ger inte bara värdefulla insikter utan skapar även engagemang och förankring av projektet i organisationen.

Vi använder effektkartläggning som metod och i en behovsanalys specificerar vi ert syfte med applikationen, olika användargrupper, deras mål och önskad funktionalitet.

Discovery

När förstudien är slutförd och budgeten godkänd, startar teamet sitt individuella och gemensamma arbete för att göra framsteg och fortsätta processen. Detta sker genom ett uppstartsmöte där hela teamet deltar.

Under upptäcktsfasen säkerställs att fynden från förstudien definieras och klargörs med hjälp av en konverterings- och UX-analys. Syftet med analysen är att identifiera vanliga hinder för konvertering på den nuvarande webbplatsen och se till att designern, analytikern och SEO-experten kan arbeta tillsammans på ett datadrivet sätt.

Denna fas är också en bra möjlighet för SEO-experten att påbörja sitt arbete, eftersom många av leveranserna från ett SEO-perspektiv behövs för att skapa designen, vilket innebär att SEO-experten behöver ett försprång genom att starta sitt arbete före designern.

Design

Baserat på behovsanalysen och genom en iterativ process där ni som kund är nära involverad, utvecklar vi UX och design samtidigt som vi fortsätter att samla in data, granska sökbeteenden med mera. Vi använder wireframes och klickbara prototyper för att ge er en känsla av hur applikationen kommer att se ut och fungera i praktiken. Prototyperna är bra för att tidigt förankra projektet internt och identifiera förbättringsmöjligheter.

Efter att designen är godkänd, skapar vi en funktionsspecifikation som beskriver och prioriterar funktionalitet som inte enkelt kan definieras eller förstås genom den grafiska designen. Tillsammans med designen utgör funktionsspecifikationen grunden för utveckling och testning.

Develop

Utvecklingen delas upp i delleveranser, så kallade sprintar, som varar i 2 veckor. Varje utvecklingssprint innebär ett nära samarbete mellan utvecklare, designers, testare och projektledare, som har dagliga möten i så kallade stand-ups. Innehållet i varje sprint utvärderas och förankras med projektteamet baserat på tidigare sprintar. Vårt dedikerade testteam testar leveranserna, och ni som kund genomför ett användaracceptanstest (UAT) innan produktion.

Deploy

Den testade och godkända sprinten laddas upp till produktionsmiljön och kan därmed tas i bruk. Vår dedikerade supportfunktion hanterar problem, mindre ändringar och buggar. Vårt analysteam kan kontinuerligt övervaka applikationens prestanda mot uppsatta mål och KPI:er, utföra A/B-testning och föreslå konkreta förbättringar. Med ett supportavtal kan vi proaktivt säkerställa att applikationen är säker och uppdaterad med nya mjukvaruversioner.

Anna

Undrar du något?

Har du frågor om oss, digital tillväxt eller vill du bolla digitala utmaningar du står inför just nu? Hör av dig!